Firmy samochodowe stawiają na rowery i skutery

 

Zgodnie z informacja, którą ogłosił Ford, skuterowy start-up Spin inwestujący w elektryczne skutery i rowery ma stać się nowym celem producenta samochodów. Jak twierdzi wiceprezes ds. nowych usług mobilności Forda Sunny Madra, firma planuje w ciągu najbliższych 18 miesięcy agresywną ekspansję w ponad 100 miastach. Co więcej, w swoich planach Ford uwzględnia również hulajnogi, które uważa za niedrogi, dostępny sposób poruszania się po miastach bez zanieczyszczania środowiska, przeciążania ruchu czy problemów wynikających z braku miejsc do parkowania.

Start-up Spin z siedzibą w San Francisco ponad rok temu uruchomił usługę dokowania rowerów i udostępniania skuterów, które okazały się bardziej opłacalne. Obecnie działa w 13 miastach i kampusach uniwersyteckich, ale nie dotrzymuje tempa rywalom. Jak ocenił dyrektor generalny firmy Derrick Ko, dołączenie do Forda pozwoli Spinowi znów stać się liderem rynku. Dla producenta samochodów przejęcie jest odpowiedzią na nowe zapotrzebowania mobilności, które zagrażają podstawowej roli samochodów i ciężarówek.

Działania Forda nie są odosobnione. Sprzedaż motocykli elektrycznych na początku tygodnia zapowiedział również amerykański koncern General Motors. Wcześniej plany takie zdradził również rzecznik Daimlera i dyrektor generalny Tesli Elon Musk.

Producenci samochodów widzą, że przejazdy motorem, rowerem i skuterami to nowe szanse. Teraz firmy motoryzacyjne i analitycy próbują dowiedzieć się, jak duży jest rynek dla mikromobilności, idealny dla lekkich, elektrycznych opcji transportu, takich jak rowery i skutery – ocenia analityk ds. technologii Horace Dediu.

kup artykuly platne