Elon Musk i sposób na niską cenę

 

Tesla ogłosiła, że zacznie sprzedawać wersję swojego Modelu 3 w USA za 35 tys. dolarów, ostatecznie realizując obietnicę złożoną ponad 2 lata temu. Firma w 2016 roku ogłosiła Model 3 jako alternatywę dla oferty luksusowej, jednak już we wrześniu średnia cena sprzedaży przekroczyła 50 tys. dolarów. Aby obniżyć cenę, Tesla planuje zamknięcie salonów i przejście na sprzedaż online.

– Zamknięcie sklepów pozwoli firmie obniżyć koszty o około 5%, które zostaną wykorzystane do obniżenia cen w całej gamie pojazdów – powiedział prezes Tesla Elon Musk.

Tesla ma obecnie 378 sklepów i punktów usługowych na całym świecie. Nie wiadomo, ile z nich zostanie zamkniętych oraz ilu ludzi straci pracę, ale jak zapewnia Elon Musk, zmiana jest konieczna, ponieważ Tesla dąży do osiągnięcia celu, jakim jest włączenie samochodów elektrycznych do głównego nurtu.

Samochód elektryczny Tesla Model 3 ma zasięg 220 mil, prędkość maksymalną 130 km/h i przyspieszenie 0–60 km/h na 5,6 sekundy. Gdy po raz pierwszy ogłoszono ogłoszony zapisy na zakup pojazdu, zgłosiło się ponad 400 tys. klientów. Później problemy z produkcją, wyższe ceny i inne opóźnienia spowodowały wiele rezygnacji.

W ciągu ostatniego roku firma zmniejszyła akumulator Tesla Model 3, zmodyfikowała jego proces produkcyjny i obniżyła koszty na inne sposoby, aby osiągnąć niższą cenę, jednocześnie chroniąc marże zysku. Jednak jak zapewnia Elon Musk, nie ma obaw, że zmiana zniechęci klientów. Tesla zapewnia, że zamówione samochody będą gotowe do wysyłki w ciągu od 2 do 4 tygodni. Oczekuje się, że do 6 miesięcy tańszy model będzie dostępny na zamówienie również w Europie i Chinach.

W poście na blogu Tesla można przeczytać, że jazda próbna nie jest potrzebna, ponieważ Model 3 można zwrócić w ciągu 7 dni lub po przejechaniu 1000 mil i uzyskać pełny zwrot pieniędzy. Firma jest przekonana, że nie będzie to częsta praktyka.

Źródło: CNN

kup artykuly platne