Rynek gier warty więcej niż filmy i muzyka

 

Jak wynika z nowego raportu opracowanego przez Entertainment Retailers Association (ERA), sektor gier wideo stanowi obecnie ponad połowę całego rynku rozrywki w Wielkiej Brytanii. Branża została wyceniona na 3,86 mld funtów (4,85 mld dolarów), co jest kwotą ponad dwukrotnie większą niż w 2007 roku.

– Branża gier wideo niezwykle skutecznie wykorzystała potencjał technologii cyfrowej do oferowania nowych i fascynujących form rozrywki. Pomimo tego, że jest najmłodszym z trzech głównych sektorów branży rozrywkowej, jest również największym z nich – komentuje dyrektor generalna ERA Kim Bayley.

Sukces sektora gier wideo jest w dużej mierze zasługą 3 gier: Fifa 19, Red Dead Redemption 2 i Call of Duty: Black Ops 4. Każda z nich w 2018 roku sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy w samej Wielkiej Brytanii. Co istotne, statystyki ERA nie uwzględniają gier darmowych i mobilnych, takich jak Fortnite, który ma ponad 200 mln graczy na całym świecie.

– W ciągu ostatnich 5 lat sektor gier wideo czerpał ogromne korzyści z rozpowszechnienia się aplikacji na smartfony oraz przejścia z fizycznej do cyfrowej dystrybucji. Gry wideo są obecnie naprawdę masowym rynkiem i bardzo ważną częścią branży rozrywkowej – powiedział szef badań gier w IHS Markit Piers Harding-Rolls.

kup artykuly platne