Zgodnie z fińskim studium opublikowanym w czasopiśmie „Eating Behaviors, jeśli używasz smacznych przekąsek do nagradzania się, bardzo trudno będzie ci zminimalizować rolę jedzenia w życiu.

Ludzie, którzy chudną, zmieniają styl życia pomimo pokus dookoła. Kluczem do osiągnięcia takiego celu jest ćwiczenie techniki zwanej ograniczeniem poznawczym. W ten sposób umysł panuje nad materią, między innymi poprzez ograniczanie kalorii i unikanie rozrywek, takich jak oglądanie telewizji podczas posiłków.

Jedzenie podczas wykonywania innych czynności

Skuteczni dietetycy są elastyczni w swoim podejściu, dlatego nie zawsze musisz całkowicie zrezygnować z jedzeniowych przyjemności. Jednak największy problem który wpływa na kontrolę wagi, to jedzenie emocjonalne, a więc zajadanie smutku lub stresu. Dlatego ważne jest zalezienie innych sposobów radzenia sobie z emocjami, np. spaceru lub kojącego prysznica. Warto wówczas pamiętać, że pączek ze słodkim lukrem może dobrze smakować, ale nie sprawi, że problemy, które cię niepokoją, odejdą. Spróbuj usiąść i opracować plan, który będziesz realizował.

Równie ważne jest ograniczenie znaczenie jedzenia w chwilach radości. Nagradzaj swoje osiągnięcia kwiatami lub innymi drobiazgami zamiast czekoladą. Idź na imprezę lub koncert zamiast do restauracji, również gdy spotykasz się z przyjaciółmi.

Jedzenie emocjonalne

Jeśli nie możesz zmusić swojego mózgu, by przestał myśleć o jedzeniu przez całą dobę, rozważ skorzystanie z opieki terapeuty, który może pokazać ci, jak przekierować myślenie na inne aspekty życia. Wtedy odkryjesz przyjemności tam, gdzie do tej pory ich nie widziałeś.