Relaks, lenistwo, nieregularne posiłki i sporo niezdrowych przekąsek – brzmi znajomo? Zła dieta i cheat day może odbić się na naszej sylwetce. Co zrobić, aby szybko powrócić do formy i cieszyć się zgrabnym ciałem? Skuteczne sposoby podpowiada Konrad Gaca, specjalista żywieniowy oraz ekspert ds. leczenia otyłości.

Klucz do sukcesu to odpowiednia dieta

Po okresie rozluźnienia kontrolowanej diety, warto wrócić do regularności i zdrowych, odpowiednio skomponowanych posiłków. Pamiętaj o królewskim, bogatym w składniki odżywcze śniadaniu i lekkiej, białkowej kolacji.

– Jedz regularnie, o tych samych porach, 4-5 posiłków dziennie. Nie zapomnij o tym, by w swojej diecie zawrzeć zdrowe tłuszcze nienasycone, które znajdziesz np. w orzechach czy łososiu – radzi Konrad Gaca, specjalista żywieniowy i twórca autorskiej metody odchudzania GACA SYSTEM. Uporządkowanie i uregulowanie Twojego odżywiania jest krokiem milowym w powracaniu do formy.

O czym jeszcze powinnaś pamiętać? O ograniczeniu soli i cukru w diecie. Sól zastąp przyprawami i ziołami, cukier natomiast, np. stewią lub ksylitolem. Zamiast słodyczy i kupnych słonych przekąsek przygotuj w domu ich fit odpowiedniki. I regularnie pij dużo wody – to poprawi twój metabolizm i pomoże ci wrócić do formy.

Aktywność pomoże ci osiągnąć cel

Korzystaj z pięknej pogody! Lato i wczesna jesień przynosi nam idealną pogodę na aktywne spędzanie czasu. Spacery, jogging, ćwiczenia w fitness clubie - niezależnie od tego jaki rodzaj ćwiczeń wybierzesz, możesz być pewny, że organizm ci za to podziękuje. Osoby uprawiające aktywność fizyczną utożsamiane są z siłą, zdrowiem, dobrym samopoczuciem i energią. Ćwiczenia mają ogromny wpływ na nasze samopoczucie.

– Nawet krótki trening pozwoli nam rozładować stres, poprawić naszą kondycje psychiczną, wyzwala endorfiny, dodaje energii. Najlepsze efekty osiągniemy trenując oczywiście pod okiem specjalisty. Warto zgłosić się do takiej osoby, która pomoże nam przygotować odpowiedni program żywieniowy i treningowy, by osiągnąć cel – podkreśla Konrad Gaca.

Bez regeneracji nie ma efektów

W procesie odchudzania bardzo istotna jest regeneracja. Ważne, byś spać regularnie ok. 7-8 godzin dziennie i robić przerwy między treningami. Nie trenuj codziennie, najlepiej 2-4 razy w tygodniu.

– Zbyt mała ilość snu może prowadzić do wydzielania się hormonu o nazwie grelina, powodującego zwiększenie uczucia głodu – mówi Gaca.

Równie ważna jest także suplementacja regeneracyjna, a więc dostarczanie organizmowi niezbędnych witaminy i minerałów, które wesprą organizm w regeneracji potreningowej i pomogą osiągnąć fantastyczne efekty.

Motywacja

Nie ma skutecznego odchudzania bez trwałej motywacji, dlatego to ważne, by postawić przed sobą realny cel i konsekwentnie go realizować. W chwilach zwątpienia, warto zaopatrzyć się w książkę motywacyjną, pokrzepiające cytaty lub poszukać historii osób, którym udało się osiągnąć cel. Motywacja powinna być naszym motorem napędowym do działania.

Jeśli potraktujemy odchudzanie kompleksowo i będziemy skupieni na celu, bardzo szybko możemy osiągnąć wymarzone efekty. Wystarczy wprowadzić w swoje życie kilka zmian, które pozwolą nam skutecznie zadbać o zdrowie i pomóc w powrocie do formy.

Źródło: Informacja z serwisu infoWire.pl