Jedzenie to jeden z kluczowych czynników naszego zdrowia. Pączki, słodycze czy słodzone napoje mogą mieć wpływ nie tylko na nasza wagę i samopoczucie, ale również wygląd. To, co jemy, nie tylko może zmniejszać ryzyko wystąpienia chorób, ale również poprawiać blask skóry, włosów i poprawiać metabolizm. Poniżej lista produktów, które ze względu na ich właściwości warto używać dla promiennego wyglądu równie często jak kosmetyków.

Truskawki

Czy wiesz, że poza doskonałymi walorami smakowymi, zapewniają one również piękną skórę? Witamina C zawarta w tych owocach to ważny składnik kolagenu, podstawowej substancji wzmacniającej skórę. Już 1 porcja truskawek (ok. filiżanki) zawiera ponad 100% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę.

Papryka chili

Jak wskazują badania zamieszczone w europejskim magazynie „Odżywianie”, nawet jeden posiłek zawierający kapsaicynę – związek, który zawiera papryka chili – nie tylko redukuje poziom grelinu powodującego uczucie głosu, ale także podnosi poziom hormonów jelitowych, hamujący apetyt. Naukowcy odkryli również, że ludzie, którzy dodawali kapsaicynę do soku pomidorowego i pili szklankę przed każdym posiłkiem przez dwa dni, spożywali o 16% mniej kalorii niż ci, którzy tego nie robili.

Sałata rzymska

Już sześć liści dostarcza powyżej 100% dziennego zapotrzebowania na witaminę A, która rewitalizuje skórę poprzez zwiększenie wymiany komórek. Jeśli dodatkowo uwzględnimy przyswajany z sałaty potas, otrzymamy rewitalizujący koktajl zwiększający ilość składników odżywczych i tlenu dzięki poprawie krążenia.

Pomidory

To wspaniałe, czerwone warzywo może pomóc na letnie kłopoty. W jednym z badań wolontariusze, którzy spożywali codziennie przez 3 miesiące 5 łyżek pasty pomidorowej o wysokiej zawartości likopenu, uzyskali efekt skóry bardziej odpornej na oparzenia słoneczne aż o 25%.

Jabłka

Zawarta w jabłku kwercetyna to przeciwutleniacz, który zapewnia ochronę przed promieniami UVB, przyczyniającymi się do raka skóry. Największe stężenie tego składnika jest w odmianach Cortland, Golden Delicious i Monroe.

Orzechy włoskie

Są źródłem kwasu alfa-linolenowego i tłuszczu omega-3, który jest kluczowym składnikiem warstwy skóry, która utrzymuje jej wilgotność i elastyczność. Już 14 dag orzechów włoskich zapewnia 100% zalecanego dziennego spożycia tych substancji.

Oliwa z oliwek

Badanie przeprowadzone przez Lancet Oncology potwierdza, że kwasy tłuszczowe zawarte w oliwie z oliwek chronią skórę przed uszkodzeniami i promieniowaniem UV. Oprócz tego, pozwalają utrzymać wilgoć membranom naszych komórek. 1 łyżka oliwy z oliwek wystarczy, aby zachować twoją skórę była w dobrym stanie.

Woda

Powiedzieliśmy o niej już wiele, ale warto wspomnieć ją również w tym zestawieniu. Woda jako główny budulec naszego ciała jest niezbędna, aby skóra nie wysychała. Choć reguła 8 szklanek dziennie dzisiaj nie obowiązuje, ważne jest, aby nawadniać organizm – a tym samym i skórę, przez cały dzień.

Herbata

Jest bogata w przeciwutleniacze, które zmniejszają stany zapalne i chronią błonę komórkową. Niektóre badania wykazały, że może ona również zmniejszyć skutki oparzeń słonecznych i nadmiernej ekspozycji na światło ultrafioletowe. Zielona herbata jest szczególnie bogata w związek zwany EGCG, który może działać jako źródło młodości dla skóry, reaktywując umierające komórki.

Banany

Niektóre składniki działają od wewnątrz, inne na zewnątrz, a jeszcze inne – i tu, i tu. Maseczka z banana zadziała doskonale na twoją cerę, a jeśli odrobinę zostanie, możesz ją po prostu zjeść. Weź połowę dojrzałego banana,1/2 filiżanki jogurtu i łyżeczkę miodu. Nałóż przygotowaną maseczkę na twarz i szyję, zostaw na 10 minut, a następnie dokładnie spłucz. Nawilżenie suchej skóry gwarantowane.

Ogórki

Słodki cukier i chłodzące ogórki to doskonałe połączenie dla uzyskania gładkiej skóry. Utrzyj 1 ogórka, wyciśnij i dodaj łyżeczkę cukru. Dobrze wymieszaj, nałóż na twarz i pozostaw 10 minut, a następnie zmyj ciepłą wodą.

Płatki owsiane

Nie musisz kupować najnowszej maseczki, prawdopodobnie w swojej kuchni masz to, czego poszukujesz. Dodaj 2 łyżki płatków owsianych do 1 łyżki sody, a potem wymieszaj to z wodą. Stosuj na twarz i całą skórę.