Po osiągnięciu 40 lat ciało zmienia sposób, w jaki radzi sobie z jedzeniem. Dlatego, aby zachować zdrowie, warto obserwować swoją dietę. Poza zwiększeniem energii i witalności, będzie ono dobre dla cholesterolu i ciśnienia krwi, a także zmniejszy ryzyko zachorowania na raka i inne zaburzenia związane z wiekiem. Wiesz, jakie pokarmy powinieneś jeść po czwartej dekadzie życia? Oto one!

Oleista ryba

Naukowcy zaobserwowali, że ludzie, którzy regularnie jedzą tłuste ryby, takie jak łosoś, makrela i sardynki, mają rzadziej zawały serca i udary mózgu. Oprócz witaminy D i białek, tłuste ryby są również bogatym źródłem kwasów tłuszczowych Omega-3, które są korzystne dla zdrowia. Dietetycy zalecają jedzenie co najmniej dwóch porcji ryb tygodniowo.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 1 ryby

Brokuły

To dobre źródło błonnika, kwasu foliowego, witaminy C i A oraz wapnia. Mogą wspomóc wiele funkcji organizmu, a także obniżyć poziom cholesterolu. Co więcej, dowody World Cancer Research Fund na temat zapobiegania rakowi pokazują, że niektóre związki w bezskrobiowych warzywach, takich jak brokuły, mogą poprawić zdolność organizmu do hamowania rozwoju komórek nowotworowych.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 2 brokuly

Jagody

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, dodaj do swojej diety porcję jagód. Te urocze, małe owoce mają niską zawartość kalorii i zawierają dużo składników odżywczych, takich jak witaminy K i C, błonnik czy przeciwutleniacze. Badania wykazały, że jedzenie borówek może pomóc zmniejszyć ryzyko chorób serca, a także poprawić pamięć.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 3 jagody

Jarmuż

Jarmuż to „król zieleni”, który ma niską kaloryczność, wysoką zawartość błonnika i zero tłuszczu. To doskonałe źródło żelaza, wapnia oraz witamin K i C. Jarmuż jest również wypełniony kwasem alfa-liponowym (ALA), które badanie antyoksydacyjne wiąże ze zmniejszonym ryzykiem cukrzycy i udaru mózgu.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 4 jarmuz

Bataty

Słodki ziemniak jest jednym z najzdrowszych pokarmów na świecie i zdecydowanie powinien być uwzględniony w diecie. Wykazano, że ma przeciwutleniacze, które działają przeciwzapalnie i regulują poziom cukru we krwi. Dzięki temu bataty są przydatne w walce z chorobami, takimi jak cukrzyca czy rak.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 5 bataty

Soja

Soja jest niedrogim źródłem białek roślinnych i kwasów tłuszczowych Omega-3. Oferuje ogromne korzyści zdrowotne. Naukowcy odkryli, że soja jest pomocna w zapobieganiu chorobom sercowo-naczyniowym, nowotworom i osteoporozie. Soja jest również wolna od cholesterolu i jest pomocna dla kobiet z objawami menopauzy i menstruacji.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 6 soja

Pomidory

Wiadomo, że pomidory są bogate w przeciwutleniacze oraz witaminy A, C i E, a ponadto można je łatwo wprowadzić do diety. Likopen znajdujący się w pomidorach pomaga również zapobiegać wielu chorobom przewlekłym, w tym cukrzycy, chorobom serca i nowotworom.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 7 pomidory

Kurkuma

Kurkuma ma wiele zalet, co sprawia, że jest to doskonały wybór dietetyczny dla osób po 40. roku życia. Badania wykazały, że ta przyprawa ma działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe, przeciwcukrzycowe i obniżające cholesterol. Dodatkowo kurkuma jest pomocna dla osób z depresją i słabym samopoczuciem.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 8 kurkuma

Migdały

Bogate w białko i błonnik migdały są zdrowym sposobem na zaspokojenie zachcianek i zwiększenie energii między posiłkami. Badania sugerują, że te przyjazne dla diety orzechy są korzystne dla serca, a także pomagają w utracie wagi i obniżeniu ciśnienia krwi.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 9 migdaly

Awokado

Awokado to wspaniały produkt, dostarczający błonnik, kwas foliowy, potas, witaminę E i magnez. Maślany zielony owoc jest pożywny i ma pewne zalety zdrowotne. Badania wykazały, że pyszny, zdrowy jednonienasycony tłuszcz w awokado jest pomocny w obniżaniu poziomu cholesterolu.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 10 awokado

Wiśnie

Wiśnie są wypełnione przeciwutleniaczami, które nadają im właściwości przeciwzapalne. Są dobrym źródłem witaminy C i błonnika, a także mogą zapobiegać uszkodzeniom mięśni. Według naukowców z University of Michigan, wiśnie mogą mieć również pozytywny wpływ na zdrowie serca.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 11 wisnie

Marchew

Marchewki są wypełnione substancjami odżywczymi i fitochemicznymi, które oferują niezliczone korzyści zdrowotne. Poza poprawą widzenia, regularne spożywanie tych warzyw może pomóc w walce z niektórymi rodzajami raka. Aby uzyskać maksymalne korzyści, dietetycy zalecają wdrażać do diety ekologiczną marchew, która nie jest skażona pestycydami i innymi chemikaliami.

infoplanet zdrowa dieta co jesc po 40 12 marchew