„Zdrowe desery” – to sformułowanie może brzmieć wyglądać jak oksymoron, ale jego spełnienie nie jest niemożliwe! Nawet dietetycy muszą robić sobie przerwę od liczenia kalorii i od czasu do czasu nagradzać się dzięki zdrowym przepisom na deser, które nie zmartwią przybraniem na wadze!

Niezdrowy cukier

Wiesz, że cukier jest niezdrowy. Jednak czy jesteś świadomy, dlaczego tak naprawdę nie zaleca się jego jedzenia i co może sprawić, że przybierzesz na wadze? Zbyt duża ilość cukru w organizmie powoduje wzrost produkcji insuliny. Jedną z funkcji tego hormonu jest wskazanie komórkom tłuszczowym substancji do pobrania z krwioobiegu i przechowywania. Przybierasz na wadze, ponieważ magazynujesz tłuszcz zamiast go spalać.

infoplanet zdrowa dieta desery na diecie cukier

Co więcej, wiele badań pokazuje również, że cukier może być uzależniający. Spożywanie go regularnie zwiększa ryzyko uzależnienia się od niego. Gdy system nagród w twoim mózgu przyjmie cukier jako nagrodę, będziesz odczuwał głód cukru o wiele częściej niż potrzebuje tego twój organizm.

Rozwiązaniem są zdrowe przepisy na desery, które warto spróbować. To możliwość cieszenia się słodyczami bez obawy o przybranie na wadze. Masz problem ze znalezieniem zdrowych przepisów na desery, które można jeść, gdy masz ochotę na cukier? Oto łatwe niskokaloryczne przekąski, które możesz wypróbować w domu.

Czekoladowe ciasteczka

Najlepsze w tych ciasteczkach jest to, że można je zrobić z nasion lnu. Składniki to łatwy w gotowaniu owies, mielony cynamon, drobno zmielone siemię lniane, półsłodkie czekoladowe chipsy i niesolone masło. Aby było zdrowiej, wybierz do nich ciemną czekoladę.

infoplanet zdrowa dieta desery na diecie czekoladowe ciastka

Ciasto jogurtowe

Zamiast używać masła do ciasta jogurtowego, zamień je na grecki jogurt i oliwę z oliwek. Upewnij się, że używasz pełnoziarnistej mąki i białek w celu zmniejszenia zawartości cholesterolu, kalorii i tłuszczu.

Deser z masłem orzechowym

Ulubiony wśród dietetyków deser z masłem orzechowym to świetna alternatywa dla wysokokalorycznych ciasteczek. Dodaj nasiona Chia, aby przekąska była również dobrym źródłem kwasów tłuszczowych Omega-3.

infoplanet zdrowa dieta desery na diecie maslo orzechowe

Sernik o niskiej zawartości tłuszczu

Nie potrzebujesz cheat day, aby cieszyć się kawałkiem sernika! Aby uzyskać niskotłuszczowy sernik, użyj beztłuszczowego twarożku i niskotłuszczowej śmietany.

Te zdrowe receptury deserowe powinny wystarczyć, aby zaspokoić głód cukru przez kilka dni i nie rezygnować z efektów diety!