Nikt bardziej niż on nie wie, jak chronić skórę podczas zimowych aktywności. O kim mowa? To Augustus Richard „Gus” Kenworthy – amerykański narciarz, olimpijski wicemistrz i siedmiokrotny mistrz świata, który większość swojego czasu spędza na treningach w górach lub w samolocie, podróżując na kolejne zawody. Jego skóra nieustannie wystawiona jest na mróz, słońce i suche, klimatyzowane powietrze. Jak sobie radzi? Oto kilka zasad, dzięki którym zachowuje ją w dobrym stanie.

Przede wszystkim nawilżanie

Na dużych wysokościach wiatr mocno wysusza skórę, przez co zaczyna ona pękać. Najlepszym sposobem, by ją ochronić, jest zakrycie twarzy obszernym szalem lub kominiarką. Skóra jednak nadal wymagać będzie nawilżenia, dlatego należy stosować specjalistyczne, intensywnie nawilżające kremy. Istotne jest, by zawierały filtry UV, ponieważ nawet w środku zimy narażeni jesteśmy na poparzenia słoneczne. Dla jeszcze lepszej ochrony i regeneracji, warto stosować krem nawilżający również na noc.




Zabezpieczenie warg przed pękaniem

Szczególnie narażone na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych są usta. Pod wpływem zimna, słońca i suchego powietrza stają się przesuszone, przez co łatwo pękają. Podczas zimowych aktywności należy zatem regularnie stosować ochronne, nawilżające pomadki lub kremy do ust.

Skóra głowy bez łupieżu

Wiatr, mróz i suche powietrze zdecydowanie nie poprawiaj kondycji skóry głowy. Przesuszenie bardzo często prowadzi do pojawienia się łupieżu. Odpowiedni szampon przeciwłupieżowy powinien w zupełności wystarczyć, aby uchronić skórę głowy przed nadmiernym wysuszeniem.




Gładkie, delikatne dłonie

Odpowiedni krem przeznaczony do pielęgnacji dłoni to absolutny „must have” podczas każdej zimy. Regularnie stosowany sprawi, że skóra dłoni będzie gładka, miękka i nawilżona. Warto pamiętać, że dłonie to nasza wizytówka, dlatego o ich wygląd powinniśmy dbać zawsze, nie tylko wtedy, gdy za oknem skrzy mróz.

Zadbane stopy

Zimowe eskapady nie pozostają bez wpływu na wygląd i stan naszych stóp. Mróz, mokry śnieg i ciężkie, narciarskie buty sprawiają, że skóra stóp wymaga regeneracji i nawilżenia. Możemy zadbać o nasze stopy samodzielnie lub zdecydować się na profesjonalny pedicure. Dzięki temu zabiegowi skóra będzie nawilżona i gładka.




 


 

 


 

 



 

 

 


 

 


 

 

 


82 miles down, 463 to go! Link to donate is in my bio! @aidslifecycle 🚴🙏🏼❤️

Post udostępniony przez gus kenworthy (@guskenworthy)




Relaksująca kąpiel czyni cuda

Gorąca, relaksująca kąpiel z nawilżającymi olejkami nie tylko zregeneruje nasze mięśnie po szaleństwach na stoku, ale także doskonale przywróci naszej skórze właściwy poziom nawilżenia. Warto więc się na nią zdecydować w chłodne dni.

Najważniejsze – nawodnienie

Najlepszym sposobem na nawilżenie skóry od wewnątrz, jest picie odpowiedniej ilości wody. Powinniśmy pamiętać o tym szczególnie podczas zimowych aktywności, gdy nasza skóra narażona jest na przesuszenie. Wówczas, bez odpowiedniego nawodnienia, jej stanu nie poprawią żadne specyfiki! Pamiętajmy również, by ograniczyć spożycie alkoholu, który nie tylko nie sprzyja sportowym wyczynom, ale także odwadnia nasz organizm.