Zaburzenia lękowe są dziś częstym zagrożeniem. Wiele osób na całym świecie doświadcza niepokoju w codziennym życiu, nawet o tym nie wiedząc. Mnóstwo innych cierpi z powodu lęków, które mogą być spowodowane wieloma czynnikami. Przyczyną tych problemów jest stres, który może przejąć twoje ciało, utrudniając codzienność.

Rozpoznaj lęk

Lęk ma szeroki wachlarz symptomów, które są fizyczne, choć ich podłożem są mentalne reprezentacje stresu, w jakim znajduje się umysł. Do najczęstszych należą: ból w klatce piersiowej, kołatanie serca, hiperwentylacja, bezsenność, zawroty głowy i nudności. Są one związane ze zdrowiem psychicznym i mogą wpływać na osobowość.

infoplanet medycyna naturalna sposoby na lek stres

Osoby z zaburzeniami lękowymi często potrafią rozpoznać charakterystyczne objawy niepokoju, ale czują się bezradne, próbując je pokonać. Życie z lękiem może zaś łatwo przerodzić się w depresję, która hamuje zdolność do życia w pełni. Dlatego większość ludzi zwraca się do lekarzy o przepisanie leków, uważając to za jedyne rozwiązanie.

Zaburzenia lękowe są często leczone za pomocą benzodiazepinu, powszechnie znanego jako Xanax, Ativan, Klonopin lub Valium, które zostały zaprojektowane w celu niesienia natychmiastowej ulgi cierpiącym na lęk. Środki te zaczynają działać w ciągu zaledwie 30 minut od połknięcia, dzięki czemu może pomóc osobom cierpiącym na silny lęk, który prowadzi do ataków paniki. Działają na układ nerwowy, powodując całkowite rozluźnienie ciała, zarówno psychiczne, jak i fizyczne.

infoplanet medycyna naturalna sposoby na lek depresja

Jednak leki przeciwlękowe często mają negatywne skutki uboczne: dezorientację pamięci, niewyraźną mowę, bardzo słabą koordynację, zawroty głowy, bóle głowy, senność i zaburzenia widzenia. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, że istnieją alternatywne sposoby leczenia lęku, które pomagając traktować objawy lęku jako źródło problemu zamiast efektu, leżącego wyłącznie na powierzchni.

Alternatywne leki ziołowe

Wśród kolekcji ziołowych remediów jest oczywiście rumianek. Bardzo korzystne byłoby włączenie herbaty rumiankowej do codziennego trybu życia, aby zachować spokój. Dzięki zawartym w niej substancjom chemicznym, takim jak luteolina, apigenina i bisabolol, system nerwowy jest uspokojony, co pomaga on w walce z lękiem i bezsennością. Warto dodać 3–4 filiżanki herbaty rumiankowej do rutyny swojego dnia, jeśli jesteś bardzo niespokojny lub zaczynasz odczuwać stres. Zapewni ci ulgę w niepokoju, umożliwi przeanalizowanie sytuacji, w której się znalazłeś i pozwoli ci zapobiec poczuć się tak w przyszłości.

infoplanet medycyna naturalna sposoby na lek naturalne

Innym naturalnym lekarstwem na lęk jest zielona herbata. Jest ona dobrze znana ze swoich zalet trawiennych, utraty wagi i oczyszczania systemu, jednak jest również idealna dla tych, którzy cierpią z powodu lęku i zmęczenia. Zawiera związek chemiczny o nazwie L-teanina, który ma bardzo wyraźny wpływ uspokajający na mózg. Spróbuj wprowadzić 4–7 filiżanek zielonej herbaty do codziennej rutyny, aby skutecznie złagodzić objawy lękowe.

Kolejnym ziołem przydatnym w pomaganiu osobom cierpiącym na lęk jest balsam cytrynowy. Ma on właściwości aromaterapeutyczne, które pomagają szybko i skutecznie zmniejszyć objawy lękowe i stresowe. Można go kupić jako suplement lub w postaci płynnej. Stosować najlepiej na nocy, kiedy możesz się zrelaksować i pozwolić sobie na sen.

infoplanet medycyna naturalna sposoby na lek alternatywne

Liczne badania dowiodły, że działanie uspokajające i łagodzące stres zapewnia również aktywność fizyczna. Większość ludzi potwierdza, że odczuwa relaks po ćwiczeniach. Nie musisz spędzać godzin na siłowni ani biegać 10 kilometrów dziennie. Zaangażujcie przyjaciół w spacery, wychodź z psem, wybierz się pieszo do pracy lub sklepu. Nie spiesz się, powoli włączaj aktywność do codziennej rutyny. Natychmiast poczujesz korzyści.