Dlaczego powinniśmy się ruszać? Oto cały szereg zalet ruchu dla naszego zdrowia.

1. Spada masa ciała, ponieważ spalamy tkankę tłuszczową, a na jej miejsce budujemy tkankę mięśniową.

2. Obniża poziom „złego” cholesterolu (LDL) i trójglicerydów, a zwiększa „dobrego” (HDL).

3. Wzmacnia układ odpornościowy, chroniąc nas przed wirusami, bakteriami, a nawet przed nowotworami.

4. Zwiększa przepływ krwi, co z kolei jest zbawienne dla naszego organizmu, ponieważ zmniejsza ciśnienie , poprawia wydolność serca, a doprowadzając do całego organizmu więcej tlenu – wzmacnia go.

Dodatkowo zapobiega udarowi i zawałowi, gdyż zmniejsza ryzyko nadmiernej krzepliwości krwi. Potwierdzono również, iż regularne uprawianie ćwiczeń zapobiega takim chorobom, jak miażdżyca, choroba wieńcowa, nadciśnienie czy niewydolność.

5. Poprawia samopoczucie, bo działa uspokajająco na ośrodkowy układ nerwowy, gdzie produkowane są „hormony szczęścia” – endorfiny. To naturalny mechanizm, który chroni przed depresją. Gdy organizm jest odprężony i zrelaksowany, jesteś zdrowszy – to proste!

6. Wspomaga ukrwienie, a w dalszym efekcie odżywia organy i skórę, dzięki czemu poprawia się ogólny stan organizmu oraz wygląd. Odżywiona skóra jest zdrowsza. Zmarszczki ulegają spłyceniu, poprawia się koloryt, znikają przebarwienia. Samo zdrowie i uroda!

7. Ma niebagatelny wpływ na nasz układ oddechowy. Płuca lepiej zaopatrzone w tlen zwiększają  pojemność, wzmaga się również siła mięśni oddechowych. Lepiej rozwinięty układ oddechowy to lepsze dotlenienie organizmu.

infoplanet sport i fitness sport dla zdrowia fitness

8. Układ nerwowy również potrzebuje ruchu. Regularny wysiłek fizyczny powoduje, że tworzą się dodatkowe połączenia nerwowe, co znacząco poprawia pamięć i zwiększa zdolność uczenia się.

9. Wpływa pozytywnie na układ ruchu, poprzez zwiększenie wydolności i siły mięśni. Ćwiczenia fizyczne poprawiają elastyczność stawów, a to z kolei sprzyja szybkiemu i sprawnemu poruszaniu się oraz wykonywaniu codziennych czynności.

10. Ruch to również szybsze trawienie i wydalanie, które następuje poprzez poprawę motoryki układu pokarmowego oraz pracy jelit. Niwelowanie zaparć prowadzi do utrzymania zgrabnej sylwetki oraz zapobiega powstawaniu żylaków odbytu.