Wiele osób chce schudnąć, choć nie wie, jak zrobić to szybko. Prawda jest taka, że pozbycie się zbędnych kilogramów wymaga ciężkiej pracy i wysiłku na wielu frontach. Dwa czynniki kluczowe w tym procesie to: dieta i ćwiczenia fizyczne. Oba wymagają zaangażowania i dyscypliny. Jeśli chodzi o aktywności, pozostaje wybór między kardio i podnoszeniem ciężarów. Wiele osób debatuje o tym, które z nich są lepsze. Przyjrzyjmy się obu rodzajom ćwiczeń i tym, jakie korzyści oferują.

Zalety ćwiczeń kardio

Kardio to świetny sposób na zmniejszenie masy ciała. Koncentruje się na utrzymywaniu ciała w ruchu, dlatego dobry trening obejmuje dość konsekwentne poruszanie się: bieganie, jazdę na rowerze, pływanie, wiosłowanie lub inne regularne, powtarzające się ruchy. W efekcie sprawia, że serce i płuca funkcjonują na wysokich obrotach.

infoplanet sport i fitness schudnij szybko i na dlugo cardio

Ponadto wiele ćwiczeń kardio możesz wykonywać bez chodzenia na siłownię lub posiadania specjalnego sprzętu. W ten sposób zyskujesz: utratę masy ciała, lepszy sen, zwiększoną gęstość kości, więcej energii, redukcję stresu, siłę serca i płuc, lepszy nastrój, większą pewność siebie i zwiększony metabolizm.

Korzyści z podnoszenia ciężarów

Podnoszenie ciężarów jest bardzo dobre dla zdrowia, ale niekoniecznie dla szybkiej utraty wagi. Potrzeba dużo pracy i determinacji, aby schudnąć w ten sposób. Podnoszenie ciężarów często koncentruje się wyłącznie na niektórych częściach ciała, takich jak plecy, ręce lub nogi. Może to poprawić beztłuszczową masę mięśniową, jednak utrata tkanki tłuszczowej może trwać znacznie dłużej.

infoplanet sport i fitness schudnij szybko i na dlugo ciezary

Podnoszenie ciężarów zwiększa metabolizm, wytrzymałość i poprawia gęstość kości przez dłuższy czas po zakończeniu ćwiczeń, co jest jednym z głównych powodów, dla których często jest uznawany za sposób na odchudzanie. Badania wykazały jednak, że jest to powolny, długotrwały proces, a nie sposób na szybką utratę wagi.

Jeśli chcesz szybko schudnąć, w szybkiej utracie wagi pomogą: zdrowsze śniadania, ograniczenie cukru i skrobi, jedzenie białek, tłuszczy i warzyw, woda wypita 30 minut przed posiłkiem, spożywanie kawy, herbaty lub innych wzmacniaczy metabolizmu, unikanie przetworzonej żywności i powolne jedzenie w połączeniu z ćwiczeniami. Jak ćwiczyć? Każda aktywność jest dobra dla zdrowia, ale jeśli celem jest szybka utrata wagi – kardio da lepsze wyniki.