Jak poinformowała Centrala NFZ, na wrzesień zaplanowana została internetowa kampania społeczna na temat szkodliwości nadmiernego spożywania cukru. Działania mają objąć Twittera, YouTube’a, Google’a i ogólnopolskich portali informacyjnych.

Zgodnie z ogłoszeniem NFZ, przetarg dotyczący przygotowania i realizacji kampanii społecznej obejmuje 1,77 mln złotych netto. Wykonawca, który wygra przetarg, ma odpowiadać za kreację reklam, przygotowanie scenariusza i realizację spotu wideo, a także działaniami w mediach społecznościowych, takich jak: Twitter, YouTube czy Google. Termin składania wniosków przez zainteresowane agencje trwa do godz. 10.00 21 sierpnia.

infoplanet technologia i medycyna NFZ na YouTube kampania

Kampania musi objąć: promowanie wybranych tweetów NFZ, przygotowanie profesjonalnego brandingu profilu NFZ, opracowanie infografik do tweetów na profilu NFZ w serwisie Twitter, współpracę z co najmniej jednym influencerem na Youtube na cykl materiałów dotyczących zdrowemu odżywianiu i kondycji fizycznej, reklamę display w sieci reklamowej Google oraz linki sponsorowane.

Wybrany przez realizatora kampanii influencer lub youtuber musi mieć co najmniej 60 tys. subskrypcji na swoim kanale. W swoich materiałach wideo musi wykorzystać prawdziwe historie i informacje udostępnione za pomocą serwisu NFZ, dotyczącego przygotowania smacznych i zdrowych posiłków. Powinny one wskazywać na korzyści wynikające z ograniczenia nadmiernego spożywania cukru. Zgodnie z założeniami, każdy spot powinien osiągnąć co najmniej 30 tys. wyświetleń, a kanał NFZ na Youtube – zyskać min. 300 nowych subskrybentów.

infoplanet technologia i medycyna NFZ na YouTube internet

– NFZ chce też postawić na reklamę natywną w sieci. Ma ona polegać na przygotowaniu 12 artykułów redakcyjnych dopasowanych kontekstowo do tematyki związanej ze zdrowiem i ich wyemitowaniu w trzech ogólnopolskich portalach informacyjnych, z których korzysta najwięcej internautów w Polsce na wszystkich urządzeniach (minimum 14 mln osób), z wyłączeniem portali o charakterze ogłoszeniowym. Ponadto Fundusz zobowiązuje agencję do przeprowadzenia w tych portalach tzw. kampanii odsłonowej – wynika z opisu zamówienia.

Jak przewiduje NFZ, realizacja kampanii informacyjnej ma nastąpić w ciągu 106 dni od zawarcia umowy i trwać 3 miesiące. Wykonawca ma również przygotować raport końcowy przeprowadzonych działań.

Źródło: NFZ