Elon Musk potwierdził na Twitterze, że „wraca do nocowania w fabryce”, próbując naprawić opóźnienia w produkcji samochodów elektrycznych Modelu 3. Musk trzymał miejsce do spania w pobliżu linii produkcyjnej, aby mógł natychmiast zareagować na każdy kłopot.

„Biznes samochodowy to piekło”

Posty na Twitterze pojawiły się, ponieważ inwestorzy czekają na pierwsze wyniki produkcji Tesli, która prawdopodobnie nie będzie zgodna z prognozami firmy. Musk przejął produkcję Modelu 3 od szefa inżynierii Tesli Douga Fielda.



Przez ostatni rok Field zarządzał inżynierią zarówno pojazdu, jak i jego produkcji. Musk powiedział Fieldowi, że pierwotnie zlecono mu obie prace, aby zapewnić, że Tesla nie projektuje samochodów, które są „szalenie trudne do zbudowania”, ale teraz, gdy Tesla wrócił do produkcji, ogłoszono, że „lepiej dzielić i rządzić”.

Ogromna presja

Tesla Inc. znajduje się pod ogromną presją, aby zbudować Model 3 wystarczająco szybko, by sprostać wymaganiom klientów i przynieść dochody, które zrekompensują miliardy dolarów wydatkowanych na przygotowanie projektu do wdrożenia. Eksperymentalny model śledzenia produkcji opracowany przez Bloomberg szacuje, że Tesla byłby w stanie wyprodukować 9285 Modeli 3 na kwartał i mógłby osiągnąć ostateczny szczyt produkcji – aż 2200 samochodów tygodniowo. Musk obiecał, że pod koniec pierwszego kwartału wyprodukuje 2500 samochodów tygodniowo – cel ten został już zredukowany z wcześniejszej prognozy 5000 na tydzień do końca 2017 roku.

Tesla zbudował zagorzałą bazę fanów, a około pół miliona osób przedpłaciło 1000 dolarów na nowy model. Firma wciąż próbuje udowodnić, że ma to, czego potrzeba, by być prawdziwą firmą produkującą masowo.

Kiedy Tesla wprowadził Model X pod koniec 2015 roku, produkcja opóźniła się o wiele lat, a produkcja została zakłócona przez problemy ze skomplikowanymi skrzydłami falcon, niestandardowymi tylnymi siedzeniami monoblokowymi i innymi unikatowymi nowinkami technicznymi. Musk powiedział inwestorom w 2016 roku, że trzyma śpiwór pod ręką i przenosi swoje biurko do miejsca, w którym problemy produkcyjne są najbardziej kłopotliwe.

Wąskie gardła

Nie jest jasne, gdzie znajdują się obecne wąskie gardła Tesli. Podczas pierwszego kwartalnego sprawozdania Musk poinformował, że podstawową przeszkodą były roboty z firmowej linii produkcyjnej. W fabryce Tesli Grohmann Automation w Niemczech zbudowano dla niego nową linię produkcyjną, która miała zostać zainstalowana w zeszłym miesiącu. Jeśli Musk przeniósł się do fabryki w Fremont w Kalifornii, to sugeruje, że jego uwaga została przeniesiona z baterii na montaż samochodu. Tesla chce podwoić produkcję w ciągu najbliższych trzech miesięcy do 5000 samochodów tygodniowo.

Nawet jeśli Tesla osiągnie swój cel produkcyjny w pierwszym kwartale, nie jest jasne, czy firma będzie w stanie ją utrzymać. Według najnowszych postów Muska na Twitterze firma nie wyszła jeszcze z piekła produkcji.