Zysk Ferrari przekroczył najśmielsze oczekiwania, ponieważ włoski producent supersamochodów sprzedał większość swoich modeli na rok 2018 i część przyszłego roku. Chief Executive Officer Sergio Marchionne powiedział, że produkcja włoskiej firmy sprzedała się prawie całkowicie, obecnie jest dostępna tylko dla rodzinnego samochodu GTC4 Lusso. „Cała reszta jest całkiem wyprzedana” – powiedział Marchionne.

Akcje i zyski

Akcje Ferrari wzrosły aż o 6,6% do rekordowego poziomu 112,25 euro w piątek w Mediolanie, dając spółce wartość rynkową 20,7 miliarda euro (24,7 miliarda dolarów). W czwartek po komentarzach dyrektora generalnego akcje wzrosły również w Stanach Zjednoczonych.

infoplanet technologia rekord ferrari zyski

Maranello, spółka z siedzibą we Włoszech, wyodrębniona z Fiata Chryslera Automobiles NV, wcześniej w czwartek poinformowała, że skorygowane zyski przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji wzrosły w pierwszym kwartale o 13%, do 272 milionów euro (326 milionów dolarów).

infoplanet technologia rekord ferrari akcje

Marchionne, który przez ostatnich 14 lat był również kierownikiem Fiata, pracuje nad swoim ostatecznym planem biznesowym dla producenta samochodów wyścigowych, zanim przejdzie na emeryturę. Pięcioletnia strategia zostanie przedstawiona we wrześniu. Będzie zawierać szczegóły dotyczące ekspansji kultowej włoskiej marki w nowe segmenty, w tym sportowe pojazdy użytkowe i elektryczne samochody hybrydowe.

Sposób na hybrydę

Ferrari testuje hybrydowy samochód z napędem benzynowym i elektrycznym, ponieważ nie planuje produkcji w pełni elektrycznego samochodu przed 2022 rokiem. Jak powiedział Marchionne, firma opracowuje pojazdy, które pokażą „pełną moc elektryfikacji”.

infoplanet technologia rekord ferrari wyprzedane wszystkie

Producent przygotowuje się do rocznej sprzedaży przekraczającej 10000 samochodów. Ferrari zanotował wzrost zysków do co najmniej 1,1 miliarda euro w tym roku i przewiduje do 2 miliardów euro do 2022 roku.


Marchionne poinformował, że Ferrari nie rozważa zakupu innej marki samochodu i teoretycznie może nabywać marki inne niż samochodowe w sektorze dóbr luksusowych, ale nie ma w tej chwili takich planów.