Powszechnie funkcjonuje kilka niedomówień na temat diet wegańskich. Niektórzy twierdzą, że dania wegańskie są nudni i nijakie. Inni uważają, że ich przygotowanie jest zbyt kosztowne i czasochłonne. Jednak jedzenie wegańskie może być ekscytujące, niedrogie i łatwe do przygotowania, choć wymaga nieco wyobraźni. Oto kilka wskazówek dotyczących wegańskich posiłków.

Wybór wegańskich śniadań

Jest wiele dobrych opcji na wegańskie śniadanie. Musisz się tylko zdecydować, co ci smakuje i stworzyć listę składników niezbędnych do przygotowania tych potraw. Przygotowanie wegańskiego posiłku nie musi zająć dużo czasu, jeśli odpowiednio zaplanujesz swoje działania.

infoplanet zdrowa kuchnia weganskie szybkie dania sniadania

Świetną opcją śniadaniową są koktajle. Wystarczy kupić odpowiednie składniki, włożyć je do torebek z zamkiem błyskawicznym i zamrozić. Kiedy nadejdzie pora na śniadanie, po prostu włóż je do blendera, dodaj trochę mleka sojowego i gotowe! Kolejnym smacznym i zdrowym przepisem na śniadanie to smoothie z masłem orzechowym, bananem, jagodami i owsianką. Świetnie smakuje i zapewni energię na wiele godzin. Inne opcje śniadaniowe obejmują płatki owsiane, jogurt i owoce lub batoniki z muesli.

Porcje wegańskie na lunch

Sałatki to popularny pomysł na wegański lunch. Możesz również delektować siekanymi warzywami z dipami, owocami z jogurtem lub miską owoców. Jeśli szukasz czegoś, co jest bardziej sycące, masz opcje zdrowej kanapki.

infoplanet zdrowa kuchnia weganskie szybkie dania obiad

Przykładem szybkiego i łatwego dania na lunch jest meksykańska Quinoa. Używasz do jej przygotowania plasterków cukinii, zielonej papryki, czarnej fasoli, ziół i salsy. Przygotowywanie tego posiłku zajmuje kilka minut, a gotowanie – mniej niż 10 minut.

Posiłki wegańskie na kolację

Posiłki wegańskie przygotowywane na kolacje często zawierają makaron lub kluski. Innym pomysłem są smażone warzywa z sosem lub sałatki.

infoplanet zdrowa kuchnia weganskie szybkie dania kolacja

Sos można stworzyć z połączenia masła orzechowego, sosu sojowego, octu z wina, imbiru i czosnku. Wymieszaj te składniki niewielką ilością wody. Dodaj trochę kolendry i bazylii, a następnie krótko blenduj. Przygotuj brązowy makaron ryżowy i trochę smażonych warzyw. Dodaj sos i gotowe.

Dostępnych jest wiele przepisów wegańskich, a gdy już poznasz podstawy diety, odważ się i miksuj własne składniki. To sprawi, że jedzenie nie będzie nudne, a ich przygotowanie nie zajmie ci więcej niż kilka minut.