Pomimo tego, że wzory chemiczne witamin zawartych w tabletkach i tych, które znajdują się w owocach i warzywach są identyczne, to jednak wersje naturalne są dużo łatwiej przyswajalne przez nasz organizm niż ich syntetyczne odpowiedniki.  Co więcej, rezygnacja ze sztucznych suplementów zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób żołądka i jelit. Warto sięgnąć po dary przyrody, zanim zasypiemy organizm tonami różnokolorowych pigułek, mających działać cuda.

Witamina A

Zawierają ją produkty pochodzenia zwierzęcego, a beta-karoten (prowitaminę A) znajdziemy w produktach roślinnych, m.in. w marchewce, szpinaku, sałacie, pietruszce, koperku, dyni, w zielonym groszku, pomidorach.

infoplanet zdrowa zywnosc lekarze z ogrodka wit A

Witamina B

Źródłem witaminy B1 są fasola i groch. Witamina B3 występuje w białej kapuście, cebuli, marchwi, pomidorach. Witaminę B5 zawierają głównie ziemniaki i brokuły. Kwas foliowy (witamina B9) znajduje się w szparagach, kalafiorach, soczewicy, burakach.

infoplanet zdrowa zywnosc lekarze z ogrodka wit B

Witaminy C i E

Można je znaleźć w zielonych warzywach liściastych. Dodatkowo mają mnóstwo potasu, błonnika, białka, witamin B2 i B6, a także żelaza.

infoplanet zdrowa zywnosc lekarze z ogrodka wit C

Witamina K

Źródłem witaminy K są brukselka, boćwina i szpinak. Zapewniają ponadto inne prozdrowotne korzyści, jak właściwości antynowotworowe czy nawet wzmaganie płodności.

infoplanet zdrowa zywnosc lekarze z ogrodka wit K

To tylko kilka składników, które możemy uzupełnić dodając do naszej diety odpowiednie warzywa, dostępne w każdym ogródku. Matka natura obdarzyła nas tym, co najlepsze. Dlaczego więc z tego nie korzystać?