Sól cieszy się bardzo złą reputacją, chociaż, jest wiele powodów, aby przemyśleć, czy nie podchodzimy do tematu zbyt pochopnie. Ważne jest, aby pamiętać, że na stwierdzenie, czy jest ona zdrowa, czy nie, bardzo duży wpływ ma rodzaj soli.

Zdrowie tkwi w szczegółach

Podobnie jak zwierzęta karmione paszą nie dają takiego samego mięsa jak te żywiące się naturalną paszą, produkty konwencjonalne nie są takie same jak ekologiczne, ryby hodowlane nie dorównują tym złowionym w rzekach, a tłuszcze trans nie mają tyle korzystnych właściwości, co średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe zawarte w oleju kokosowym, podobnie sól stołowa, z dużą zawartością składników chemicznych, nie może konkurować z solą mineralną, bogatą w wartości odżywcze i pozbawioną szkodliwych substancji. Ta „prawdziwa” sól odgrywa w organizmie bardzo ważną rolę, dlatego unikanie jej lub całkowite wyeliminowanie z diety może prowadzić do wielu kłopotów zdrowotnych.

Sól kuchenna, która zawiera 97% chlorku sodu (NaCl), jest wytwarzana chemicznie, bielona i pozbawiona większości składników odżywczych. W wielu przypadkach zawiera również aluminium, które wielu ekspertów wiąże z przyczynami choroby Alzheimera i innych problemów w organizmie. Jeżeli ryby umieścisz w wodzie osolonej solą kuchenną – umierają. Właśnie dlatego wszystkie towarzystwa naukowe oraz lekarskie zalecają, aby przestać jej używać do potraw.

Nie oznacza to jednak, że sól jest jednoznacznie niekorzystna. Przyjrzyjmy się potrzebom naszego organizmu. Ciało zawiera wysokie stężenia wielu minerałów i składników odżywczych, a jednocześnie potrzebuje wody, którą najlepiej zatrzymuje właśnie sól. Dlatego jej odpowiednia ilość i rodzaj są niezbędne do nawodnienia kości, krwi i narządów, dzięki czemu sprawia, że mogą prawidłowo funkcjonować.

Jaką sól wybrać?

Warto korzystać z różowej soli himalajskiej. Pochodzi ona ze starożytnych źródeł znajdujących się w Himalajach, jest bogata w 93 minerały i ma łagodniejszy smak od konwencjonalnej.

Jeżeli możesz wybrać rodzaj soli himalajskiej, zdecyduj się na Redmond. To najłagodniejsza odmiana, który poprawia smak potraw, ale nie wnosi ostrego posmaku. Jeśli nie znajdziesz tego rodzaju, odpowiednia będzie też każda inna sól himalajska. Niezależnie od twojego wyboru, masz pewność, że zastąpisz szkodliwą sól chemiczną jej zdrowszym odpowiednikiem. Choć jej cena jest wyższa, pamiętaj, że zdrowie nie ma ceny, a woreczek soli wystarczy na bardzo długo.

Wciąż masz wątpliwości? Poznaj powody, dla których warto spożywać odpowiednią ilość soli. Odpowiednią, czyli nie za niską i nie za wysoką.

5 pożądanych efektów, dla których warto docenić sól:

kup artykuly platne