Japonia jest jednym z najzdrowszych krajów na świecie z małą częstością występowania otyłości, raka i chorób serca. Japończycy żyją dłużej niż prawie każda inna kultura na świecie. Ich długowieczność przypisuje się zdrowej diecie. Dorosły Japończyk spożywa ponad 30 różnych warzyw dziennie, ryby i chude mięso. Odkryj 14 korzyści zdrowotnych, które są naturalną konsekwencją japońskiej diety!

1. Młody wygląd

Japończycy wyglądają młodo bez względu na wiek. Jak zapewniają eksperci – to dzięki niesamowitej diecie. Nie chodzi tylko o jedzenie ryb, ale o włączenie w jadłospis każdego dnia wielu różnych rodzajów pokarmów, które pomagają organizmom zwalczać wolne rodniki – produkty odpadowe występujące na poziomie komórkowym, gdy komórki zużywają zasoby na energię. Zdrowa dieta pomaga również dostarczyć organizmowi przeciwutleniaczy, takich jak witamina E, b-karoten i witamina C. Wszystkie te mikroelementy pomagają zachować japońską młodość i urodę.

infoplanet zdrowa zywnosc jedz chinszczyzne 1 mlody wyglad

2. Zapobieganie cukrzycy

Jednym z kluczowych elementów diety japońskiej są długo działające węglowodany. Można je znaleźć nawet w słodyczach i przetworzonej żywności. W Ameryce ludzie jedzący „śmieciowe jedzenie” spożywają węglowodany spalane szybko, przez co w krótkim czasie po posiłku są głodni. W efekcie wskaźnik otyłości w Japonii wynosi poniżej 5%, a w USA – 30%. Długodziałające węglowodany pomagają zapewnić stały poziom cukru we krwi i zapewniają poczucie sytości. Japońska dieta jest zatem naturalną dietą przeciwcukrzycową.

3. Niższe ryzyko zawału serca

Jako naród Japończycy mają jeden z najniższych wskaźników rozwoju chorób serca na świecie. Powodem jest dieta wzbogacona w składniki, które poprawiają zdrowie serca, takie jak zielona herbata. Ponadto brak tłuszczów nasyconych, węglowodanów, modyfikowanej żywności i cukru zdecydowanie wpływa na silniejszy układ sercowy.

4. Zdrowy indeks ciała

Japonia ma zdrowe środowisko żywnościowe. Oczywiście, można tam znaleźć fast food, ale większość Japończyków woli jeść domowe posiłki. Dzięki pozytywnym wyborom w Japonii występuje niewielka liczba przypadków otyłości. Jako jeden z przykładów podaje się referowanie ryżu niż chleba. Dzięki temu są populacją ze zdrowym indeksem ciała BMI.

infoplanet zdrowa zywnosc jedz chinszczyzne 4 zdrowy indeks ciala

5. Bogactwo witamin

Japońska dieta to nie tylko dobre źródło witamin, minerałów i enzymów, ale także wysoka jakość tych składników odżywczych. Wynika to z wielu powodów. Jednym z nich jest wysokie spożycie surowej żywności, której jakości nie obniża ciepło. Innym powód to konsumowanie wielu różnych produktów spożywczych w ciągu jednego posiłku lub dnia. By powtórzyć sukces Japończyków, staraj się jeść 20–30 różnych rodzajów warzyw dziennie.

6. Dłuższe życie

Japończycy żyją dłużej niż większość ludzi w krajach rozwiniętych. Na długowieczność ma wpływ genetyka i dieta – pełna wysokobiałkowych pokarmów z roślin, takich jak soja, i niskotłuszczowej żywności, takiej jak ryby i warzywa. Ponadto, zrównoważona dieta wpływa na zdrowie każdego układu organizmu – zapobiega chorobom serca, otępieniu i cukrzycy. Japończycy zatem nie tylko żyją dłużej, ale są zdrowsi. Jako ludzie, Japończycy są przykładem tego, jak dieta wpływa nie tylko na zdrowie, ale także na jakość życia.

7. Niska zachorowalność na raka

Japończycy mają bardzo niski wskaźnik zachorowań na raka. Tylko 42% japońskich kobiet jest zagrożonych zachorowaniem na nowotwór piersi, a na raka prostaty – 23% mężczyzn w Japonii. Te niskie wskaźniki zapadalności na raka wynikają częściowo z diety bogatej w błonnik i substancji fitochemicznych z dużej liczby warzyw i owoców.

infoplanet zdrowa zywnosc jedz chinszczyzne 7 mniejsze ryzyko raka

8. Zdrowa waga i brak otyłości

Japończycy mają zazwyczaj zdrową masę ciała dzięki swojej diecie. Populacja Japonii ma średni BMI 21,5–23,2 (idealny wskaźnik BMI wynosi od 18,5 do 24,9). Japońska dieta jest idealnym zestawieniem do utrzymania zdrowego ciała bez niedożywienia lub braku energii. Dzieje się tak dlatego, że w Japonii posiłki zaczynają się od zupy lub warzyw, które pomagają nam szybciej czuć sytość bez awarii energii, która pochodzi z jedzenia przetworzonych węglowodanów.

9. Naturalne enzymy

Enzymy to wysoce wyspecjalizowane białka lub aminokwasy, które pomagają organizmowi funkcjonować. W większości pomagają one rozbijać wiązania chemiczne. W tym procesie nasz organizm wytwarza energię. Kiedy jedzenie jest gotowane, jakość enzymów spada. Oznacza to, że gotowane jedzenie jest trudniejsze do strawienia dla naszego organizmu. Japońska dieta zawiera dużo surowych pokarmów lub pokarmów, które są ledwo ugotowane. To pomaga Japończykom w uzyskiwaniu najwyższej jakości enzymów z ich diety.

10. Zdrowe ciśnienie krwi

Wielką korzyścią japońskiego jedzenia jest to, że jest on pełen składników odżywczych. Jest tak po części z powodu wielu warzyw, które konsumują w ciągu dnia. Dodatkowo dieta w Japonii jest bardzo zrównoważona – ma niską zawartość tłuszczu i cukru, a wysoką zawartość białka roślinnego, i węglowodanów. Jeśli chcesz zapewnić swojemu organizmowi najlepsze zasoby do pracy, urozmaicaj to, co jesz. To jedna z tajemnic japońskiej diety.

infoplanet zdrowa zywnosc jedz chinszczyzne 10 zdrowy poziom cisnienia

11. Fermentowane pokarmy dla jelit

Japońska dieta jest bogata w fermentowane pokarmy, takie jak kombucha, miso, marynowane śliwki, fermentowane ryby czy ziarna soi, które są nie tylko smaczne, ale również zdrowe. Pomagają one w regulacji poziomu kwasów żołądkowych. Jeśli cierpisz na refluks żołądkowy lub kwaśny żołądek, rozważ dodanie do swojej diety sfermentowanych pokarmów. Zwiększa ona florę jelitową, co pomaga wytwarzać bakterie jelitowe i enzymy, które pomagają nam w trawieniu żywności.

12. Zrównoważona sylwetka

Japońska sylwetka jest zrównoważona. Ma świetne BMI, ale jedną z korzyści japońskiej diety jest to, że wzmacnia organizm i daje więcej energii. Zdrowe odżywianie zapewnia budulec, dzięki któremu nasz organizm może skutecznie tworzyć zdrowe komórki mięśniowe lub naprawiać te, które mamy. Ponieważ dieta japońska jest tak zdrowa, organizmowi łatwo jest wytworzyć wysokiej jakości mięśnie, kości i tkankę łączną.

13. Lepsze trawienie

Japońska dieta zapewnia lepsze trawienie dzięki produktom, jak mąka gryczana i kluski z grzybów Shirataki. Zdrowie jelit zapewniają również duże ilości surowej żywności i ryb, pełnych enzymów. Sfermentowana żywność, białka roślinne i skrobie wysokiej jakości również pozytywnie wpływają na trawienie, co oznacza, że ciało łatwiej uzyskuje dostęp do mikroelementów w żywności. Jeśli martwisz się o odżywianie lub niedobór witamin, rozważ zmianę diety na japońską.

infoplanet zdrowa zywnosc jedz chinszczyzne 13 zrownowazona sylwetka

14. Mocne kości i zdrowy mózg

Kuchnia japońska ma często wysoką zawartość składników mineralnych. Wynika to z dużej ilości warzyw i uwzględnianiu składników, takich jak wodorosty. Zawierają one wszystkie ważne minerały, których potrzebuje nasz organizm. Wapń, fosfor i mangan pomagają ciału funkcjonować, zapewniają zdrowie mózgu i DNA. Japońska dieta jest doskonałym źródłem wysokiej jakości składników mineralnych. Jeśli martwisz się o osteoporozę lub inne choroby kości, rozważ korzyści płynące z żywności o wysokiej zawartości minerałów.

kup artykuly platne