Ciepłe, wiosenne dni sprawiają, że uważniej przyglądamy się naszej garderobie – zastanawiamy się, czym warto ją uzupełnić i które rzeczy są już niemodne. W tym czasie powinniśmy również zwrócić większą uwagę na naszą dietę i na to, co nakładamy na talerze.

Na targach i straganach ze zdrową żywnością pojawiają się już pierwsze sezonowe warzywa i owoce. Wiele z nich możemy kupić w sklepach przez cały rok – są równie zdrowe! Przeczytajcie o 5 zróżnicowanych pod względem koloru i zawartości witamin superfoods, które wiosną szczególnie warto wprowadzić do swojego menu.

Banany

Banany to bogactwo błonnika, magnezu i witaminy C. Nowe badania potwierdzają, że te owoce to doskonała przekąska w trakcie treningu – dzięki zawartości łatwo przyswajalnych cukrów są doskonałym źródłem energii. Jednocześnie przyspieszają regenerację mięśni i zmniejszają stany zapalne powstałe wskutek forsownych ćwiczeń. Banany zawierają również sporo potasu, który redukuje skurcze mięśni i pomaga obniżyć ciśnienie krwi.

Brukselka

Choć ich rozmiar na to nie wskazuje, kiełki brukselki doskonale wzmacniają organizm od środka. Badania wykazały, że warzywa kapustne zawierają siarkę, która pomaga w oczyszczeniu organizmu z toksyn. Jednocześnie kiełki brukselki zawierają witaminę C wzmacniającą naszą odporność oraz witaminę K niezbędną dla prawidłowej pracy nerwów i mózgu. Brukselkę możemy podawać jako dodatek do indyka lub bekonu – dzięki temu ich smak będzie jeszcze bardziej wyrazisty!

Jabłka

Dietetycy zalecają spożywanie przynajmniej jednego jabłka dziennie. Słusznie, bo owoc ten jest zdrowy i pełen cennych witamin! Jednocześnie jabłko możemy zabrać ze sobą wszędzie – nie wymaga specjalnego przygotowania czy opakowania. Czerwone jabłka zawierają przeciwutleniacze, które wzmacniają nasz układ odpornościowy. Jednocześnie dostarczają do naszego organizmu błonnik, który usprawnia pracę układu pokarmowego. Jabłka możemy jeść w całości lub pokrojone na małe kawałki, dodane do owsianki z cynamonem.

Słodkie ziemniaki

Po męczącym treningu zwykle sięgamy po produkty, które uzupełniają w naszym organizmie elektrolity. Słodkie ziemniaki zawierają potas, który kontroluje gospodarkę elektrolitową organizmu. Są również źródłem magnezu, którego właściwy poziom zapobiega skurczom mięśni i wspomaga pracę serca. Dzięki dużej zawartości błonnika bataty polecane są osobom na diecie, które chciałyby zgubić zbędne kilogramy. Jednocześnie dostarczają do organizmu węglowodany, które dłużej się wchłaniają, dając nam energię do działania.

Pasternak


Pasternak to warzywo należące do rodziny selerowatych. Choć wyglądem przypomina pietruszkę, różni się od niej smakiem i zapachem. Znajdziemy w nim kwas foliowy oraz witaminę B6 i B5, które aktywnie uczestniczą w procesach metabolicznych organizmu. Pasternak nie wymaga szczególnych przygotowań – możemy upiec go z oliwą z oliwek, z odrobiną soli i pieprzu. To w zupełności wystarczy, by wydobyć jego smak.