Bywasz zmęczony? Nie wiesz, skąd bierze się twoja niedyspozycja? Poznaj przyczyny, które mogły wcześniej nie przyjść ci do głowy!

Niewystarczająca długość snu

Staraj się spać od 7 do 8 godzin każdej nocy. Kładź się spać i wstawaj o tej samej porze. Upewnij się, że materac jest wygodny, pokój jest wystarczająco ciemny i chłodny, a telefon komórkowy i telewizor są wyłączone. Jeśli nadal nie możesz zasnąć, skonsultuj się z lekarzem, aby wykluczyć zaburzenia snu.

Bezdech

Bezdech w czasie spania to poważne zaburzenie, w którym śpiący pacjenci na krótko wstrzymują oddech. Większość ludzi nie wie, że posiada takie zaburzenie, a może ono powodować głośne chrapanie i zmęczenie. Nadwaga, palenie tytoniu i picie alkoholu mogą wpłynąć na pogłębienie bezdechu. Kontroluj wagę, rzuć palenie i unikaj alkoholu. Jeżeli to nie pomaga, zwróć się do lekarza, który może przepisać specjalne urządzenie pomagające utrzymać prawidłowy oddech w nocy.

Niedożywienie

To, co jesz, bardzo wpływa na jakość twojego życia. Jeśli na przykład jesz pokarmy, które powodują gwałtowne skoki cukru we krwi, gdy tylko cukier opadnie poczujesz się zmęczony. Wybierz zrównoważoną dietę, jedz dużo owoców, warzyw, całych ziaren i białka. Unikaj lub ogranicz żywność śmieciową o wysokiej zawartości cukru i tłuszczu.

zmeczenie_przyczyny_sposoby_radzenia_sobie_niedozywienie

Niedokrwienie

Niska zawartość żelaza często jest główną przyczyną zmęczenia u kobiet. Czerowne krwinki odpowiadają za przenoszenie tlenu w organizmie, dlatego powinnaś sprawdzić poziom żelaza we krwi. Bardzo obfite miesiączki i ciąża szczególnie narażają na spadek tego pierwiastka w organizmie. Możesz uzupełnić żelazo poprzez odpowiednia dietę. Żywność bogata w ten pierwiastek to: mięso, fasola, tofu, ziemniaki, brokuły, orzechy, brązowy ryż. Jeżeli pożywienie nie wystarczy, warto zaopatrzyć się w odpowiednią suplementację.

Depresja

Depresja powoduje smutek i niepokój, ale może również powodować objawy fizyczne, w tym zmęczenie, bezsenność i bóle. Jest wiele możliwości, aby walczyć z depresją, koniecznie skontaktuj się z lekarzem, aby sobie pomóc. 

Niedoczynność tarczycy

Tarczyca jest gruczołem, który reguluje metabolizm. Niedoczynność tarczycy powoduje zmęczenie, depresję i przyrost masy ciała. Badanie krwi potwierdzi, czy masz niedoczynność tarczycy.

Duża ilość kofeiny

Większość ludzi uważa, że kofeina pomaga pokonać zmęczenie. Oczywiście, jeżeli spożywamy produkty z dużą zawartością kofeiny z umiarem, jest to prawda. Jednak zbyt duża ilość może powodować wręcz odwrotne zjawisko. Zwiększone tętno lub kołatanie serca, wysokie ciśnienie krwi, lęk i bezsenność. Ponadto po spożyciu dużej ilości kofeiny możesz czuć się zmęczony.

zmeczenie_przyczyny_sposoby_radzenia_sobie_kofeina

Zakażenia

Objawy zakażenia układu moczowego obejmują ból lub pieczenie, uczucie lub konieczność pilnego oddania moczu. Ale mogą również powodować zmęczenie i osłabienie. Jeśli masz częste infekcje układu moczowego, skonsultuj się z lekarzem, jest wiele sposobów, aby walczyć z tą przypadłością.

Cukrzyca

Cukrzyca może powodować zmęczenie przy wysokich lub niskich stężeniach cukru we krwi. Kiedy cukry są wysokie, pozostają one w krwioobiegu zamiast być wykorzystywane do celów energetycznych, co sprawia, że ​​czujesz się zmęczony. Niski poziom cukru we krwi oznacza, że ​​możesz nie mieć wystarczającej ilości paliwa, które przerobisz na energię, a to powoduje zmęczenie.

Odwodnienie

Wszyscy wiemy, że woda zaspokaja pragnienie, ale czy wiesz, że jej brak może doprowadzić do zmęczenia? Kiedy poczujesz pragnienie, jesteś już odwodniony. Każda ciecz zaspokaja pragnienie, ale pamiętaj, że woda jest najlepszym rozwiązaniem. Jest wolna od cukru, kalorii i kofeiny. Większość ekspertów zaleca picie 8 szklanek wody dziennie. Jeśli ćwiczysz lub pracujesz w ciepłym pomieszczeniu, zdecydowanie więcej.

kup artykuly platne