Czy światło sprawia, że wzdrygasz się z bólu? Możesz być jednym z wielu ludzi, którzy mają migrenę. Lekarze nie wiedzą dokładnie jak to działa, ale w wywoływanie bólu jest zaangażowanych wiele nerwów w mózgu, które przekazują wiadomości bólowe, a z powodu stresu mogą stać się bardzo wrażliwe. Inne przyczyny to: zmiany temperatury, silne zapachy, akcesoria do włosów, forsowne ćwiczenia, zła postawa, tyramina w serach pleśniowych, czerwone wino, zimne zakąski, palenie, kofeina i pomijanie posiłków. Postaraj się trzymać poniższych zasad, aby złagodzić ataki.

infoplanet zdrowie koniec migreny stop

Trzymaj się harmonogramu

Wybierz godziny, w których idziesz spać i wstajesz. Ustalony rytm pomoże ci opanować bóle głowy. Ćwicz regularnie, trzymaj się zwykłych pór na posiłki i przekąski. Spójność pomaga organizmowi dowiedzieć się, co będzie dalej i może spowodować mniej ataków migreny.

Rozpraw się ze stresem

Stres jest jednym z największych czynników wywołujących ból migrenowy. Staraj się zwiększyć spokój w swoim życiu. Zbuduj harmonogram, w którym poświęcisz więcej czasu na rzeczy, które lubisz. Stała ulga to twój przyjaciel. Jeśli będziesz się stresować podczas tygodnia pracy i zrelaksujesz się tylko w weekend, zmiana może również spowodować migrenę.

Zablokuj zapachy

Jeśli czyjś zapach lub inne zapachy uruchamiają migrenę, sięgnij po kojący zapach jak mięta. lawenda czy kawa. Mięta pieprzowa może sprawić, że będziesz mniej świadomy bólu, a lawenda może obniżyć twój niepokój. Możesz nakładać je w postaci olejków na skronie lub na wewnętrzną stronę nadgarstka. Wąchanie przyjemnego zapachu może zablokować ból i zakończyć atak.

infoplanet zdrowie koniec migreny domowy sposob

Podkręć temperaturę

Ciepłe okłady, parujący prysznic lub pobyt w wannie mogą złagodzić napięcie mięśni, a to może zmniejszyć migrenę. Inne badania pokazują, że zrobienie zimnego okładu wokół szyi, gdy wystąpi migrena, może zmniejszyć ból głowy. Naukowcy nie wiedzą dlaczego tak to działa, ale prawdopodobnie chłodzenie krwi w drodze do mózgu może zmniejszyć obrzęk i zmniejszyć ból.

Oderwij się od ekranu

Niebieskie światło jest zwykle najbardziej nieprzychylnym odcieniem, gdy walczysz z migreną. Dlatego odłóż komputer i telefon.

Orgazm

To nie działa u wszystkich, ale seks może być dla niektórych przełamaniem migreny. Eksperci uważają, że uwalniane podczas orgazmu endorfiny – hormony dobrego samopoczucia – działają jak naturalne środki przeciwbólowe.

Pomasuj stopy

Relaksowanie się przez masaż stóp może zmniejszyć napięcie w innych częściach ciała, w tym w głowie. Usiądź i połóż stopę na piłce tenisowej i masuj ją. Zwróć uwagę na obszary, które są szczególnie wrażliwe i skup się na nich. Powtórz na drugiej stopie.

infoplanet zdrowie koniec migreny bol

Uszczypnij się w rękę

Kolejnym miejscem, w które można celować w celu rozłożenia napięcia, jest mięsista podkładka między kciukiem a pierwszym palcem. Ściśnij ten obszar dwoma palcami i poczuj ból. Jednym z powodów, dla których może to pomóc, jest poczucie kontroli nad twoim bólem.

Oddychaj uważnie

Skup się na wdechu i wydechu przez co najmniej 10 minut. To może zmniejszyć stres. Zwiększ swoje rozluźnienie i celuj w różne grupy mięśniowe w swoim ciele podczas wdechu i wydechu, aby uwolnić całe napięcie.

Wycisz hałas

Migrena może być wywoływana przez niemal wszystkie zmysły, w tym słuch. Dlatego hałas może ja uruchomić równie skutecznie jak światło. Wejdź do cichej przestrzeni. Jeśli nie możesz, noś zatyczki do uszu, aby zablokować hałas na miejscu.

Nie możesz kontrolować wszystkiego, ale możesz zmienić sposób reagowania na rzeczy, które cię dotyczą. Próbuj wszystkiego, co jest zdrowe, pomaga się zrelaksować, rozwiązać problem i naładować dobrą energią. Pozwól sobie na proste ćwiczenia, jedz zrównoważone posiłki przez cały dzień i nie nadużywaj leków na bóle głowy. W przypadku częstych lub poważnych migren, zapytaj swojego lekarza, co mogłoby pomóc.

Źródło: MedicineNet

kup artykuly platne