Wszyscy uwielbiamy przekąski, a szczególnie cenne są te, które nie zawierają dużej ilości kalorii. Oto 19 pysznych i zdrowych przekąsek do 100 kalorii, które możecie przygotować ze składników, które macie w swoich lodówkach.

1. 1/2 szklanki lodów

Lody nie przychodzą do głowy, gdy myśli się o niskokalorycznej żywności, ale odpowiednio przygotowane i spożywane z umiarem mogą być stosunkowo zdrową przekąską. Powolny proces ubijania redukuje tłuszcz i kalorie, ale zachowuje teksturę pełnotłustych lodów. Pół szklanki wolno-lub podwójnie ubijanych lodów ma tylko 100 kalorii (2 g nasyconego tłuszczu, 45 mg sodu, 20 mg cholesterolu i 15 g węglowodanów).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 1 lody

2. 6 filiżanek popcornu

Popcorn jest niskokalorycznym przysmakiem, pod warunkiem, że nie dodaje się do niego masła. Mikrofalowe odmiany popcornu mogą mieć zaledwie 100 kalorii w 6 filiżankach (0,5 g nasyconego tłuszczu, 220 mg sodu, 0 mg cholesterolu i 24g węglowodanów). Dodatkowo zawartość błonnika może pomóc ci dłużej czuć się sytym.

3. Mini quesadilla

Quesadilla może służyć jako przekąska niskokaloryczna, gdy zwracasz uwagę na wielkość porcji. Porcja 28 gram niskotłuszczowego sera na kukurydzianej tortilli ogrzewana mikrofalą przez 20 sekund tworzy szybką przekąskę, która zawiera tylko 100 kalorii (1,3 g nasyconego tłuszczu, 182 mg sodu i 6 mg cholesterolu).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 3 quesadilla

4. Twaróg i melon

Tylko pół szklanki twarogu zawiera zdrowe 14 g białka. Jeśli dodasz mały kawałek melona, całkowita liczba kalorii nadal będzie wynosić około 100 (0,7 g nasyconego tłuszczu, 468 mg sodu, 5 mg cholesterolu).

5. 3 krakersy z serem

Połącz krakersy pełnoziarniste (pełne błonnika, aby powstrzymać napady głodu) z niskotłuszczowym serem dla zapewnienia sobie dodatkowej porcji białka i wapnia. W przypadku 100-kalorycznej przekąski, podziel jeden plaster sera o niskiej zawartości tłuszczu na 3 krakersy pełnoziarniste (1,2 g nasyconego tłuszczu, 397 mg sodu, 7 mg cholesterolu).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 5 krakersy i ser

6. 14 migdałów

Orzechy, podobnie jak migdały, zawierają błonnik i białko. To dobra przekąska do zabrania ze sobą, ponieważ są łatwe do przechowywania i przenoszenia. 14 migdałów składa się w sumie z mniej niż 100 kalorii (0,63 g tłuszczów nasyconych, 0 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

7. 6 pełnoziarnistych precli

Precle to kolejna wygodna przekąska do zabrania ze sobą, na przykład w podróż. 6 pełnoziarnistych precli ma mniej niż 100 kalorii i zawiera ponad 3 g błonnika (0,4 g nasyconego tłuszczu, 257 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 7 precle

8. Pieczone jabłko

Powszechnie wiadomo, że jedzenie 1 jabłka dziennie jest gwarantem zdrowia. Nie jest tajemnica także fakt, że jest ono niskokaloryczne. Wypróbuj dla odmiany pieczone jabłko z cynamonem. Zawiera te same witaminy i błonnik co świeża wersja.

9. Kubek mrożonego mango

Mrożone kostki mango to świetna przekąska dla tych, którzy lubią słodycze. Możesz zrobić je samodzielnie ze świeżych mango lub kupić wcześniej zamrożone. Jedna porcja ¾ szklanki daje 60% zalecanego dziennego spożycia witaminy C, a ma tylko około 90 kalorii (0 g nasyconego tłuszczu, 0 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 9 kostki mango

10. 8 marchewek z hummusem

8 marchewek i 2 łyżki hummusu to chrupiąca opcja niskokalorycznej przekąski. Marchew dostarcza witaminę A i beta-karoten, a hummus zapewnia białko. Dodatkowo, w sklepie znajdziesz różne rodzaje i aromaty hummusu (0,4 g nasyconego tłuszczu, 210 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

11. Plasterki jabłka z masłem orzechowym

Plasterki jabłek i masło orzechowe oferują słodko-kwaśną ucztę. Trzeba jednak pamiętać, by warstwa masła orzechowego przypadała na ¾ szklanki pokrojonych jabłek. Całkowita ilość masła orzechowego – 2 łyżeczki lub mniej utrzyma kalorie w ilości poniżej 90 dla tej przekąski (0,8 g nasyconego tłuszczu, 2 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 11 jablko maslo orzechowe

12. Jogurt z nasionami słonecznika

Kolejnym dobrym źródłem białka jest jogurt. Weź pół szklanki beztłuszczowego jogurtu i dodaj łyżeczkę nasion słonecznika (niesolonego – dla niewielkiego poziomu sodu), aby uzyskać odrobinę chrupkości. Ta przekąska zawiera mniej niż pół gram tłuszczów nasyconych, a białko pomoże ci poczuć się pełnym (0,26 g nasyconego tłuszczu, 0 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

13. Beztłuszczowy jogurt grecki z miodem

Jogurt grecki ma wysoką zawartość białka i kremową konsystencję. Pół szklanki dostarcza 12 g białka, które pomogą ci poczuć się i pozostać sytym. Dodanie łyżeczki miodu daje całkowitą liczbę kalorii do 84 kalorii na tę przekąskę (0 g nasyconego tłuszczu, 53,5 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 13 jogurt i miod

14. Pół pieczonego ziemniaka z salsą

Połowa średniej wielkości pieczonego ziemniaka to zdrowa przekąska o zawartości około 80 kalorii. Pamiętaj, aby jeść również skórkę, ponieważ jest pełna składników odżywczych. Dodaj łyżkę salsy o niskiej kaloryczności zamiast masła (0 g nasyconego tłuszczu, 124 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

 

15. Kanapka z mrożonym jogurtem

Jeśli masz ochotę na słodką przekąskę, zrób kanapkę, która zawiera krakersy i 2 łyżki czekoladowego, beztłuszczowego, mrożonego jogurtu bez dodatku cukru. Zawartość kalorii w przypadku tego zabiegu wynosi tylko 84 (0,13 g nasyconego tłuszczu, 104 mg sodu, 1 mg cholesterolu).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 15 krakersy z jogurtem

16. Lodowy banan

Przygotuj zamrożone bananowe lody, wkładając kijki do przepołowionych, obranych bananów pokrytych niskotłuszczowym jogurtem. Łączna liczba kalorii jest mniejsza niż 80 (0,35 g tłuszczów nasyconych, 3 mg sodu, 7 mg cholesterolu).

17. Miseczka zupy z pomidorów

Zupa pomidorowa o niskiej zawartości sodu jest bogata w składniki odżywcze i ma niską kaloryczność – to zaledwie 74 kalorie na filiżankę. Nie należy mylić z zupą pomidorową ze śmietaną, która ma dużo więcej kalorii i tłuszczu (0,19 g nasyconego tłuszczu, 471 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 17 zupa pomidorowa

18. Szklanka winogron

Szklanka winogron ma tylko 62 kalorie, a ich wysoka zawartość wody pomaga utrzymać nawodnienie. Winogrona są dobrym źródłem manganu i witaminy K – można się nimi delektować świeżymi lub mrożonymi (0,1 g nasyconego tłuszczu, 2 mg sodu, 0 mg cholesterolu).

19. Wędzony łosoś

Użyj wędzonego łososia i niskotłuszczowego sera śmietankowego, aby przygotować łososiową przekąskę, która zawiera tylko 60 kalorii. Rozłóż 1 łyżkę sera śmietankowego na plastry wędzonego łososia i zawiń. Przekąska zawiera kwasy tłuszczowe Omega-3 (dobre dla serca) i jest bogata w białka. Sód stosowany do leczenia ryb podnosi nieco zawartość sodu (1,6 g nasyconego tłuszczu, 495 mg sodu, 13 mg cholesterolu).

infoplanet zdrowie przekaski do 100 kalorii 19 losos

kup artykuly platne