Naukowcy twierdzą, że jeśli śniadanie stanie się największym posiłkiem w ciągu dnia, mamy ogromną szansę na utratę wagi. Jest jednak jeden warunek: nie należy przesadzić z obfitością obiadu i kolacji.

Królewskie śniadania

Docenienie znaczenia śniadań to konkluzja opublikowanego niedawno badania prowadzonego przez siedem lat w grupie ponad 50 000 osób powyżej 30 roku życia. Jego celem było określenie wpływu czasu i częstotliwości posiłków ma na zmiany wskaźnika masy ciała (BMI). W jego trakcie udało się zebrać i przeanalizować dane o liczbie spożywanych dziennie posiłków, obfitości kolacji oraz śniadania.

Po dostosowaniu wyników obserwacji do czynników demograficznych i stylu życia, naukowcy obliczyli zmiany BMI dla każdej grupy podobnych nawyków. W ten sposób naukowcy uzyskali potwierdzenie dla roli śniadania w prawidłowym żywieniu.

– Nasze badania dostarczają dowodów, że ludzie, którzy zwykle pomijają śniadanie, mają zwiększone ryzyko otyłości i chorób przewlekłych związanych z otyłością – przekonują badacze.

Autorzy badania doszli do wniosku, że jeśli śniadanie jest największym posiłkiem w ciągu dnia, a przy kolejnych jesz mniej, prawdopodobnie stracisz na wadze, choć – oczywiście – są to kwestie indywidualne dla każdego pacjenta.

Przykładowo, jeśli chcesz schudnąć 1 kg, musisz zmniejszyć kaloryczność swoich posiłków o 3500 kalorii. Co więcej, zgodnie ze zgromadzonymi danymi, największa redukcja masy ciała występuje u osób, które spożywają duże śniadanie, mniejszy obiad i bardzo skromną kolację.

Co więcej, specjaliści twierdzą, że jeżeli ludzie zapewniają sobie właściwą dietę, nie potrzebują suplementów diety.

– Jeśli jesz przynajmniej pięć porcji warzyw i owoców dziennie, otrzymujesz wszystkie niezbędne witaminy – zapewniają naukowcy.

Nieliczne wyjątki to konieczność przyjmowania suplementów wapnia przez kobiety zagrożone osteoporozą oraz witaminy D3 w przypadku braku ekspozycji na słońce.

Choć amerykańscy naukowcy potrafią zaskakiwać, tym razem to, co słyszeliśmy od dawna na temat konieczności jedzenia obfitego śniadania, znalazło potwierdzenie w ich badaniach.

kup artykuly platne