W stanie Illinois odnotowano pierwszy śmiertelny przypadek w wyniku zażycia syntetycznej marihuany. Choć informacja została podana przez Chicago Tribune, nie zawiera informacji na temat nazwiska, wieku i płci pacjenta.

Ostre objawy

W sobotę, 14 kwietnia, co najmniej 38 osób w stanie Illinois zostało hospitalizowanych z powodu ciężkiego krwawienia po zastosowaniu syntetycznej marihuany. Trzy osoby miały pozytywny wynik na obecność jadu szczura (brodifakum).

Departament zdrowia poinformował, że objawy pacjentów obejmują krew w moczu, silne krwawienie z nosa, krwawiące dziąsła, odkrztuszanie krwią, krwawienie z oczu i uszu oraz cięższe krwawienie miesiączkowe, donosi Tribune.

Przyczyny powikłań

Syntetyczny kannabinoid – często nazywany „przyprawą” lub „K2” – jest mieszaniną setek substancji chemicznych, które mogą być wykorzystane jak spray do powlekania materiału roślinnego do palenia lub jako płyn do stosowania w e-papierosach lub innych urządzeniach.

Biuro szeryfa hrabstwa Cook współpracuje z urzędnikami państwowymi w celu zidentyfikowania źródła syntetycznej marihuany związanej z epidemią, powiedziała rzeczniczka Cara Smith.

– Jeśli używasz syntetycznych narkotyków, grasz w rosyjską ruletkę – powiedział Smith. – To bardzo poważne.