Drzemki są wspaniałe. Są dobre na weekend, po pracy, w pociągu, na wykładzie – z okularami na nosie założonymi dla niepoznaki.

Gdziekolwiek i kiedykolwiek sobie na nie pozwolimy – czujemy, że jesteśmy częścią jednej z małych przyjemności życia. Jednak według badań przeprowadzonych przez American College of Cardiology, długie drzemki są szkodliwe dla naszego zdrowia.

infoplanet zdrowy organizm drzemki

Dr Tomohide Yamada po obserwacji ponad 300 000 ludzi z całego świata doszedł do wniosku,że ci, którzy pozwalali sobie na częste drzemki dłuższe niż 40 minut, wykazywali znacznie wyższe ryzyko problemów metabolicznych – w tym wysoki poziom cholesterolu, wysokie ciśnienie krwi i osadzaniem się nadmiaru tłuszczu wokół talii. Ponadto co najmniej 90-minutowe drzemki zwiększają również o 50% ryzyko zachorowania na cukrzycę typu dwuwarstwowego.

Choć wyniki są przerażające, dotyczą wyłącznie długich drzemek. Nie ma dowodów wskazujących na to, że drzemki krótsze niż 20 minut są szkodliwe.

Stąd też, jeśli jesteś drzemkoholikiem, lepiej oddając się błogiej przyjemności drzemki nastaw budzik upewniając się, że zapewnisz sobie tylko ulgę w postaci odrobiny snu.