Szukasz prostej diety, aby stracić kilka kilogramów? Są szanse, że natknąłeś się na dietę wojskową, znaną również znana jako dieta marynarki wojennej, dieta armii, a czasem także dieta lodowa. Jest popularna, ponieważ oprócz hot-doga i tuńczyka, można na niej jeść lody przez wszystkie 3 dni.

Jak wygląda dieta wojskowa?

Dieta wojskowa jest odmianą popularnej trzydniowej diety – zalecanej, jeśli chcesz szybko schudnąć. Jest jedną z tych, które zapewniają, że dzięki nim możesz stracić około 4,5 kilograma w ciągu 3 dni do tygodnia. Plany posiłków są zazwyczaj bardzo proste i ograniczają ilość kalorii, ponieważ spójrzmy prawdzie w oczy, w ten sposób schudniesz.

infoplanet lifestyle dieta wojskowa czym jest

– W przypadku tego typu niskokalorycznej diety o niższej zawartości węglowodanów, tracisz głównie wodę i potencjalnie trochę mięśni. Waga wody spada szybko, gdy spadają zapasy glikogenu w organizmie, co ma miejsce, gdy ograniczasz węglowodany i kalorie. Jednak waga powróci, gdy zaczniesz normalnie jeść – wyjaśnia dietetyk Elaine Magee, autorka książki „Powiedz mi, co jeść, jeśli mam cukrzycę”.

Czy dieta wojskowa jest inna? Witryny promujące dietę wojskową twierdzą, że spożywanie pewnych kombinacji pokarmowych zwiększa metabolizm. Jak ocenia dietetyk Lisa Drayer, jeśli jest się przyzwyczajonym do jedzenia od 2000 do 2500 kalorii dziennie, drastyczny spadek będzie trudny do wykonania. „Będziesz zmęczony i rozdrażniony, z trudnościami w koncentracji, ciężko będzie ćwiczyć, i myślę, że będziesz także bardzo głodny. Poza tym żadne z badań nie potwierdzają, że kombinacje żywności zwiększają metabolizm i pomagają spalić tłuszcz” – ostrzega.

Dlaczego to dieta wojskowa?

Dlaczego taka modna dieta byłaby związana z wojskiem? Według różnych artykułów, blogerów, YouTuberów i postów na forum, została zaprojektowana przez dietetyków w amerykańskich siłach zbrojnych dla rekrutów, którzy inaczej by nie schudli. Jednak Patricia Deuster, specjalistka od odżywiania, profesor Uniformed Services University i autorka pierwszego przewodnika US Navy SEAL Nutrition, zapewnia, że w ciągu 30 lat pracy w wojsku nigdy o tym nie słyszała.

infoplanet lifestyle dieta wojskowa dlaczego to dioeta wojskowa

– Nie przygotowaliśmy tego, nie używamy, nie ma absolutnie żadnego podobieństwa do prawdziwej diety wojskowej, nawet nasze racje są zdrowsze. Wygląda na to, że po prostu wzięto nazwę „wojskowa” i dodano ją do „dieta” – przekonuje ekspertka.

Jeśli przeszukasz internet pod kątem diety wojskowej, prawdopodobnie trafisz na stronę themilitarydiet.com. Tam znajdziesz jej szczegółowy opis ze zdjęciami i wskazówkami, jak sprawić, by działała. Są substytucje, często zadawane pytania, blog, licznik kalorii, link do polubienia na Facebooku i recenzje obalające opinie dietetyków, którzy walczą z dietą. Jednak nigdzie na stronie nie ma autora, eksperta czy żywieniowego guru. Nikt nie bierze odpowiedzialności za te informacje ani nie daje żadnych danych uwierzytelniających.

– To flaga ostrzegawcza. Każda pomocna dieta powinna być stworzona lub wspierana przez wiarygodną osobę lub organizację. Jeśli istnieje jakaś bez autora, oznacza, że mógł ją stworzyć ktokolwiek, również nie wiedząc, jak działa ciało – ostrzega Drayer.

Jadłospis w diecie wojskowej

Oto zestawienie trzech dni diety. Kalorie są w nim obliczane za pomocą narzędzia stosowanego w amerykańskim Departamencie Rolnictwa – Supertracker.

Dzień I

Śniadanie to filiżanka kawy lub herbaty z kofeiną, jeden kawałek tostu z 2 łyżkami masła orzechowego i pół grejpfruta – to 308 kalorii. Obiad to kolejna filiżanka kawy lub herbaty, kawałek tosta (najlepiej z pszenicy) i pół szklanki tuńczyka – tylko 139 kalorii. Kolacja to 85 g dowolnego mięsa, filiżanka zielonej fasoli, połowa banana i małe jabłko, a także filiżanka lodów waniliowych! Jeśli wybierzesz stek zamiast chudej piersi kurczaka jako danie główne, posiłek będzie zawierał 619 kalorii. Nnawet ze stekiem i szklanką pełnotłustych lodów, pierwszy dzień to zaledwie 1066 kalorii. Przekąski nie są dozwolone.

Dzień II

Śniadanie to kolejny suchy tost, jedno jajko gotowane i połowa banana. Powiedzmy, że smażysz jajko w oleju – to 223 kalorie. Obiad to jajko na twardo, 5 słonych krakersów i kubek twarogu. Jeśli wybierzesz pełnotłusty ser, całkowita ilość to 340 kalorii. Kolacja to połowa banana, pół kubka marchewki, pełna filiżanka brokułów, dwa hot dogi i kolejna uczta: pół szklanki lodów waniliowych. Posiłek wynosi 630 kalorii (jeśli jesz pełnotłustego hot doga wieprzowego lub wołowego). Całość dostarcza tylko 1193 kalorii, nawet jeśli wybierzesz opcje o większej zawartości tłuszczu.

Dzień III

Dzień trzeci jest najbardziej restrykcyjny, ale dostarcza tylko 762 kalorii. Śniadanie to kawałek sera cheddar z solą i małym jabłkiem – 232 kalorie. Obiad jest mały: suchy kawałek tosta i jajko. Nawet jeśli znowu smażysz jajko w oleju, to w sumie 170 kalorii. Kolacja to 460 kalorii i kombinacja połowy banana, pełnego kubka tuńczyka i kolejnej filiżanki lodów.

infoplanet lifestyle dieta wojskowa przykladowy jadlospis

A co z resztą tygodnia?

Kończysz go jedząc to, co lubisz, o ile jest to mniej niż 1500 kalorii dziennie. Następnie możesz ponownie zacząć od ograniczeń trzydniowych. Co najważniejsze, żadne ćwiczenia przy tej diecie nie są potrzebne.

Nauka do dziś nie wynalazła idealnego rozwiązania pozwalającego na utratę starej wagi i utrzymania nowej. Eksperci ostrzegają, że witryny dietetyczne prześcigają się w odwołaniach do uznanych instytucji i należy do ich zaleceń podchodzić ostrożnie. Bez względu na to, jaką metodą próbuje się schudnąć, warto pamiętać, że każda dieta powinna zostać sprawdzona przez dietetyka lub lekarza przed rozpoczęciem stosowania.

Źródło: CNN

kup artykuly platne