Swoje postępy w treningach wielu z nas mierzy za pomocą wagi łazienkowej. Wyniki, które otrzymujemy mają dla nas bardzo duże znaczenie. Niestety, nie zawsze wpływają na nas pozytywnie – raz uskrzydlają, a raz wpędzają w poczucie winy, odbierając zapał i motywację do dalszych ćwiczeń.

infoplanet lifestyle jak mierzyc efekty treningow wstep

Wbrew pozorom, wskazania wagi wcale nie są najlepszym sposobem na to, by sprawdzić, czy nasze wysiłki mają sens. Jak zatem się o tym przekonać? Tego dowiecie się z artykułu!

 


  • Sprawdzaj obwody

Aby sprawdzić, czy chudniesz, czy przybierasz na wadze, zacznij od zmierzenia konkretnych partii ciała. Przede wszystkim zmierz obwód brzucha – dokonaj pomiaru na wysokości pępka, kilka centymetrów poniżej i powyżej. Pamiętaj, że wyniki pomiarów mogą się różnić w zależności od pory dnia. Zmierz również obwód szyi, klatki piersiowej, ud oraz bioder. Aby dokładnie monitorować efekty treningów, wykonuj pomiary systematycznie, np. co tydzień o tej samej porze dnia.


  • Sprawdzaj wyniki ćwiczeń

Kilka brzuszków więcej, lepszy czas na stałej trasie, dziesięć pompek więcej – to wszystko pokazuje, że Twoje wysiłki nie idą na marne. Trzymanie się harmonogramu ćwiczeń i liczenie ilości powtórzeń to podstawa, dzięki której będziesz w stanie zmierzyć efekty treningów. Nie oczekuj jednak, że pojawią się już po pierwszym tygodniu na siłowni – musisz uzbroić się w cierpliwość!


  • Sprawdzaj ubrania

O tym, że ćwiczenia dają wymierny efekt, świadczyć będą Twoje ubrania – niektóre zaczną lepiej układać się na konkretnych partiach ciała, a inne być może już wkrótce będą wymagały wymiany. Jeśli Twoim celem jest przyrost mięśni, zwracaj uwagę na to, jak T-shirty układają się na Twoich ramionach.


  • Rób zdjęcia

Jeśli pragniesz zrzucić zbędne kilogramy lub wyrzeźbić sylwetkę, nie sugeruj się wynikami, które wskazuje waga. Postępy sprawdzisz, systematycznie fotografując swoją sylwetkę. Dzięki zdjęciom przekonasz się również, czy przyjęty program treningowy spełnia Twoje oczekiwania. Pamiętaj, by fotografować się zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz z boku, zawsze w tym samym stroju.


  • Poczuj efekty

Tym, co w największym stopniu powinno przekonać Cię o efektach ćwiczeń, jest Twoje samopoczucie. Jeśli plan treningowy jest prawidłowy, a Ty rzetelnie go realizujesz, z pewnością lepiej się czujesz, lepiej śpisz i masz większe libido. Gdy zaobserwujesz, że Twój popęd seksualny się zmniejszył, być może konieczne będą zmiany w harmonogramie i organizacji treningów. Efekty ćwiczeń warto monitorować, przypisując poszczególnym parametrom punkty, np. w skali od 1 do 10. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jak treningi wpływają na jakość Twojego snu, samopoczucie itd.

Przywykliśmy do tego, aby oceniać postępy treningów poprzez obiektywne wskaźniki, np. wagę. Nie jest to jednak konieczne, jeśli uprawiając sport lub trenując na siłowni, odczuwamy przyjemność i jesteśmy szczęśliwi. Wówczas żadne wskazania wagi nie powinny zaprzątać naszych myśli!